Sök
Filter
Stäng

Användarvillkor

Du måste vara minst 18 år för att ingå avtal och handla med ADEVE. 

Priser och betalning

Kort eller Faktura används som betalningsmetod.

Använder du kort blir du omdirigerad till PayEx vid beställning. Inga kortuppgifter hanteras av ADEVE.

Vid faktura accepterar du följande:

Kredittiden för köp är 30 Dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen ihop med varorna.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. ADEVE behandlar personuppgifter enbart i syfte att utföra identifikation och kreditkontroll. En jämförelse mellan personnummer och folkbokföringsadressen görs för att säkerställa att personen verkligen är den han utsäger sig för att vara. Vi skickar inga varor till annan adress än folkbokföringsadressen.

Våra priser och service är beroende av att kunderna betalar i tid. En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Påmminelseavgiften är 29kr. Sker ingen betalning inom 14 dagar därefter skickas fordran därefter till kronofogden där ytterligare inkassokostnader tillkommer.

Leveranser

Varorna skickas med Postens 1:a klass varubrev. Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar från det att varorna överlämnats till posten. Vi lämnar till posten flera gånger per vecka.

Byten, returer och reklamationer - allmänt

ADEVE står för all frakt vid av oss godkända reklamationer. I annat fall skall du som kund själv bekosta returen. Vi gör så här för att hålla låga priser och inte inkludera en generell retur kostnad i priset för att kompensera för de förluster som uppstår. Returärenden skapas direkt i vår shop på denna länk 'orderhistorik'. Vid reklamationer får du gärna skicka med bilder då det underlättar vår bedömning. Eposta till helpdesk@adeve.se . När vi har behandlat ärendet ger vi godkännande och mailar en förbetald returetikett att skicka tillbaka produkten med. Har du köpt kontant har du redan fått en bifogad med produkten. Varan måste också uppfylla kraven beskrivna under avsnittet 'Krav för att få returnera en vara' som finns lite längre ned på denna sida. Nyttja inte den förbetalda returetiketten vid en reklamation innan du talat med oss.

Vid kontant betalning gäller följande:

ADEVE bifogar en returetikett för att göra returen så smidig som möjligt för dig som kund. Den finns bakom den ursprungliga adressetiketten. Så du behöver bara ta bort den främre adressetiketten. Tänk på att du står för transportrisken fram tills dess att varan överlämnats till posten. Den kostnad som uppstår för returfrakten kommer dras av från den krediterade summan när du utnyttjar din ångerrätt. Frakten är en stor del av ordervärdet för alla e-handlare. Vi gör så här för att hålla låga priser och inte inkludera en generell retur kostnad i priset för att kompensera för de förluster som uppstår. Om du hellre vill bekosta frakten själv kan du göra det, men då ansvarar du för leveransen hela vägen.

Du lägger sedan paketet på en vanlig ”gul” postlåda eller lämnar in på närmsta #postenbud#. Maxvikten för att använda svarsposten är 2 kg. Har du inte kvar etiketten går det bra att höra av sig så kan ADEVE skicka en pdf som du sedan kan skriva ut alternativt posta en ny om du inte har skrivare.

För att se returproceduren som ett bildspel, gå till Frakt & Retur .

ADEVE löser inte ut returnerade varor mot postförskott. Adeve ersätter inte returfraktkostnader som uppkommit på annat sätt.

Om så är möjligt rekommenderar vi att originalemballaget används.

Rabatt på returnerad produkt är förbrukad och flyttas inte över till en annan produkt.

Byte

ADEVE erbjuder 30 dagars bytesrätt för oanvända varor från den dag du mottagit varan/varorna.

Byten sker genom att du först beställer det du vill byta till. Välj faktura som betalningsmetod. På så vis bokas den önskade storleken och vi krediterar produkten efter godkänd retur.

Det du ska göra efter att du beställt en ny är att skapa ett returärende på denna länk 'orderhistorik' och ange byte som anledning.

Produkten måste uppfylla kraven beskrivna under avsnittet 'Krav för att få returnera en vara'

Kontakta ADEVE om det behövs läggas till en mellanskillnad (för att t.ex köpa en dyrare produkt) .

Kom ihåg att du även måste betala de frakter som uppstår om du vill byta. Frakten är en stor del av ordervärdet för alla e-handlare. Vi gör så här för att hålla låga priser och inte inkludera en generell retur kostnad i priset för att kompensera för de förluster som uppstår.

Returer när du utnyttjar din ångerrätt

ADEVE erbjuder 14 dagars ångerrätt efter att du mottagit varan.

Du skapar returärendet på denna länk 'orderhistorik' och anger ånger som anledning och att du vill bli återbetald för produkten.

Du får dock betala för returfrakten. Har du utnyttjat vår retursedel ska du betala in fraktkostnaden på bankgiro 590-3042. Vi hör av oss när vi fått produkten i retur. Vi räknar ut minimal fraktkostnad och meddelar hur mycket du ska betala. 

Frakten är en stor del av ordervärdet för alla e-handlare och vi gör så här för att hålla låga priser och inte ta ut en generell fraktkostnad som ofta ligger i överkant.

Varan måste uppfylla kraven beskrivna under avsnittet 'Krav för att få returnera en vara

Reklamationer

ADEVE står för all frakt vid en godkänd reklamation.

Du skapar returärendet på denna länk 'orderhistorik' och anger reklamation som anledning.

Om varan finns i lager, skickar ADEVE en ny så fort vi har mottagit varan och godkänt reklamationen. Om reklamationen inte blir godkänd av ADEVE är kunden betalningsskyldig för produkt-en/erna samt alla fraktkostnader. Om varan inte längre finns i lager så kontaktar ADEVE dig för vidare hantering av ärendet. Vid godkänd reklamation ersätter vi dig snarast.

Krav för att få returnera en vara

Varan skall returneras oanvänd, i ursprungligt skick och med etiketter kvar på varan.

Vid retur av vara/varor som som har någon typ av produktemballering (exempelvis kartong eller plastficka) skall denna medfölja returen i det skick du mottog den.

För underkläder, strumpor, kosmetik och badkläder skall plombering och alla etiketter sitta kvar på varan. Finns det inte någon plombering får produkten ej returneras. Örhängen tas ej tillbaka på grund av hygieniska skäl.

Återbetalning

ADEVE ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då ADEVE tog emot varan. Om du betalat med kort har du normalt beloppet på ditt konto 5 arbetsdagar efter att ADEVE fått varan. Har du betalat med faktura behöver ADEVE mer information från dig för att fullfölja återbetalningen.

Har du betalat hela eller del av en order med ett eller flera presentkort får du vid retur motsvarande belopp återbetalt på ett presentkort. Kontanter betalas endast ut för den delen av ordern som är betald med kontanter.

Vid tvist hänvisas alltid till Allmänna reklamationsnämnden. ADEVE följer alltid nämndens rekommendationer.

Tvist

Enligt Ny lag så kan tvist mellan konsument och e-handel lösas på denna plats:

Tvistlösning på nätet - EU

Privat Policy

När du lägger din beställning hos ADEVE uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att ADEVE lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta ADEVE i så fall via e-post.

banner